De top 13 van de #SMM6 is bekend

Dinsdag 27 augustus kwam het panel van de zesde editie van de Social Media Monitor bij elkaar om de top 25 terug te brengen naar een top 12. Dat is helaas niet gelukt. Het is namelijk een top 13 geworden!

Het panel bestaat uit:
Angelique Breve (STOP AIDS NOW!) – voorzitter
Joyce Veekman (KLM)
Rene Borggreve (Grolsch)
Robert Lommers (Rabobank)
Ruud Huigsloot (T-mobile)
Thijs van ‘t Hof (ANWB)

Afgelopen mei werd het onderzoek van de Social Media Monitor voor de zesde keer gelanceerd en konden merken hier aan meewerken. In het onderzoek werden vragen gesteld over social media doelstellingen, budgetten, de interne organisatie, de inzet van verschillende kanalen, verwachtingen en ontwikkelingen. Ruim tachtig merken deden mee met het onderzoek. Naar aanleiding van de onderzoeksresultaten werd een top 25 bekendgemaakt, deze top 25 werd door ons panel van vakgenoten beoordeeld en teruggebracht naar een top 13. De panelleden konden overigens geen punten geven aan hun eigen merk, om zo de objectiviteit te waarborgen.

Hieronder de top 13 in alfabetische volgorde:

ABN AMRO
ANWB
bol.com
Coolblue
Grolsch
ING
KLM
NS
T-Mobile
Vodafone
Volkswagen
wehkamp.nl
WNF

De top 13 krijgt tijdens de Social Media Monitor 6 Inspiration Day, op dinsdag 3 september, de kans om zich te presenteren aan het panel en publiek. Tijdens deze presentatie mogen zij publiek en panel proberen te overtuigen waarom zij de ranglijst moeten aanvoeren. Na deze vakpresentaties komt het panel voor de lastigste klus te staan: het final maken van de ranglijst…

Tijdens het slot-event van de #SMM6, op 29 oktober in Trouw, wordt de definitieve lijst bekend gemaakt en het rapport gepresenteerd.